Omet al contingut

Proposem millores en la connectivitat del nou carril bici del carrer Soledat

Una proposta imprescindible per garantir la seguretat de la cruïlla amb el c. Anselm Clavé i el pont de la Pista

Les darreres setmanes s’està duent a terme l’execució del nou carril bici d’un tram dels carrers Soledat i Pare Huix, als barris de la Calla i de l’Estadi, que es tracta d’una de les actuacions subvencionades amb fons Next Generation concedits a l’Ajuntament de Vic (conjuntament, entre d’altres, amb el carril bici de l’eix Mil·lenari-Sagrada Família-Olímpia).

En general, des de l’associació Osona amb Bici es veu correcte el nou carril que s’està construint, però detectem que caldria millorar la intersecció en el seu extrem nord, a la cruïlla amb el carrer Anselm Clavé i el Pont de la Pista, on caldria senyalitzar sobre l’asfalt l’itinerari a seguir si es ve amb bicicleta des del nou carril bici del carrer Soledat i es vol girar a l’esquerra cap al carril bici que travessa el pont de la Pista. 

De fet, aquesta cruïlla pot ser un potencial punt de perill per les múltiples trajectòries en bicicleta que seran possibles amb l’obertura del nou carril i la seva convivència amb el trànsit de cotxes, majoritàriament entre el pont i el tram nord del carrer Soledat, que le creua de ple. Per això, a banda de la senyalització necessària dels itineraris en bicicleta, pensem que caldria afegir-hi algun element físic i valorar posar un STOP al final del pont de la Pista per garantir que els vehicles motoritzats circulen a menys de 30 km/h i amb precaució. Hem presentat una instància a l’Ajuntament i esperem que s’hi doni resposta.

Cal continuar aquest carril fins a Santa Anna

Per altra banda, també demanem que s’avanci en la planificació i el projecte de la prolongació d’aquest carril bici al llarg del tram del carrer Pare Huix fins a la plaça Pere Mialet, al barri de Santa Anna, on connectaria amb el carril que arriba fins la Serra de Sanferm i amb el de l’avinguda dels Països Catalans (aquest darrer, també subvencionat amb els fons Next Generation).

En cas que no es proveeixi aquesta connectivitat, el carril bici que s’ha fet ara al carrer Pare Huix corre el risc, com altres que s’han fet, de no tenir tots els usuaris que potencialment podria tenir per culpa de la seva poca connectivitat amb la resta de la xarxa ciclable, ja que no aconseguirà vertebrar de sud a nord tots els barris del sud de Vic.

Recordem, també, que fer aquest carril bici pel carrer Pare Huix ja va significar, al seu dia, fer-lo per un carrer “on es molestés menys els cotxes” que no pas pel passeig de la Generalitat, que és l’eix nord-sud per on el Pla Estratègic de la Bicicleta proposava fer-lo.

No tindria sentit que ara es deixés aquest carril a mitges després d’haver optat per l’eix del carrer Pare Huix, i de fet el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible preveu que de forma prioritària es faci aquest carril bici sencer fins a Santa Anna.

Proposta d’Osona amb Bici acceptada a l’aparcament dissuasiu de la Sínia

Els darrers dies ha estat en exposició pública el projecte del nou aparcament dissuasiu que l’Ajuntament de Vic preveu a prop de la Sínia, també subvencionat amb el paquet de fons Next Generation.

Des d’Osona amb Bici es va fer una al·legació per proposar que es reservi un espai degudament equipat per acollir, en un futur, un aparcament segur de bicicletes o bé un punt d’aparcament per a un possible sistema de bicicletes compartides, i aquesta ha estat estimada en l’aprovació definitiva per part de la Junta de Govern Local del darrer dilluns 7 d’octubre.

Celebrem que en aquesta ocasió l’Ajuntament hagi rebut bé una proposta com aquesta, feta de manera constructiva com totes les que hem plantejat des del primer moment.

Etiquetes: