website templates

En bici contra la Covid-19

La bicicleta ha de ser un vehicle prioritari durant el desconfinament

Reclamem que tots els municipis promoguin una mobilitat activa que tingui en compte la nova realitat

Descobreix solucions ràpides, efectives i de baix cost

1

Mantenim a ratlla la contaminació

Aquest clam ja era prioritari abans de la pandèmia. Cada any, més de 800.000 persones moren prematurament a Europa com a conseqüència de malalties derivades de les partícules PM10 i PM 2,5. I ara també descobrim que la contaminació incrementa la incidència de la Covid-19. L'augment d'un sol microgram per metre cúbic de partícules PM 2,5 fa pujar un 15% la taxa de mortalitat, segons un estudi de la Universitat de Harvard amb dades d'EUA. 

2

Aturem l'increment de l'ús del cotxe

Diferents estudis afirmen que l'ús del cotxe es pot disparar a mesura que s'aixequin les normes de confinament ja que pot donar una falsa seguretat i efecte bombolla davant del contagi. Així ho avalen estudis fets per Ipsos i el RACE. Multiplicar els cotxes o motos als carrers incrementa la contaminació i l'accidentabilitat, generant més estrès als serveis d'urgències i, evidentment, restant espai per a la salut i la bona vida a viles i ciutats

3

Facilitem el distanciament físic

A dia d'avui desconeixem quant de temps durarà la pandèmia ja que probablement, fins que no es disposi d'una vacuna, caldrà mantenir cert grau de distanciament físic. Davant d'aquest escenari, afavorir la mobilitat en mitjans individuals, com la bicicleta, permetrà un retorn a l'activitat de la forma més ordenada i aïllada possible.

Solucions d'urgència per a municipis

Ràpides, efectives i de baix cost

Mobirise

Crear carrils bici provisionals en carrers principals

A municipis grans i petits d'arreu del món, aprofitant el baix volum de trànsit, estan creant carrils bici en carrers principals per garantir una mobilitat sostenible durant el desconfinament. 

Mobirise

Reduir la velocitat i donar prioritat a vianants i bicicletes

Ampliem l'espai de voreres per garantir el distanciament físic. Els carrers d'un sol carril de circulació convertim-los a prioritat invertida creant zones 20. Reduim a 30km/h la velocitat a carrers principals.

Mobirise

Facilitar la instal·lació d'aparcaments segurs per a bicicletes 

Les bicicletes es multipliquen quan existeixen espais segurs on aparcar-les (oficines, escoles, garatges, hangars a peu de carrer...). Si es situen a estacions de tren o bus, amplien l'ús del transport públic.

Mobirise

Educació i promoció de la bici per a totes les edats

Totes les persones poden aprendre a anar amb bici i a circular per la via pública. Calen programes educatius a les escoles i cursos per a totes les edats per aprendre a anar amb bici.


Moció, guies i recursos addicionals

Segueix-nos! #OBiciCat

Osona Bici (OBici) és una iniciativa popular, col·laborativa, sense ànim de lucre, amb la participació de la ciutadania i en col·laboració amb Cyclocat.cat . El web està publicat sota Llicència Creative Commons CC BY-NC-SA - 2019